„InstaLing – skuteczna nauka ortografii” - innowacja pedagogiczna
Rodzaj innowacji: metodyczna
Czas trwania innowacji: rok szkolny 2022/2023 z możliwością kontynuacji w kolejnych latach
Oddziały, w których będzie realizowana innowacja: klasa IV i klasa V
Opis innowacji
|
|
Uzasadnienie potrzeby wprowadzenia innowacji pedagogicznej
|
Kłopoty z ortografią są słabością naszych uczniów, co potwierdzają analizy diagnoz, sprawdzianów i prac pisemnych. Chcąc, aby ten stan rzeczy uległ poprawie, a także mając na względzie poprawę jakości naszej pracy jako nauczycieli polonistów, poprawę jakości pracy ucznia, a tym samym poprawę jakości pracy szkoły, zamierzamy wprowadzić niniejszą innowację. |
Cele ogólne innowacji pedagogicznej |
- rozwijanie zainteresowania uczniów językiem jako składnikiem dziedzictwa kulturowego, - doskonalenie umiejętności wykorzystywania zdobytej wiedzy w praktyce, - wdrażanie do systematyczności, - zdobywanie wiedzy i umiejętności w sposób kreatywny i atrakcyjny dla uczniów; |
Spodziewane efekty innowacji pedagogicznej |
Dla ucznia: - poprawne budowanie tekst przy zastosowaniu środków językowych i przestrzeganiu norm ortograficznych, gramatycznych i interpunkcyjnych, - dostrzeganie różnic między fonetyczną a graficzną formą wyrazu, - zwiększenie zasobu słownictwa, - ćwiczenie pamięci, - podniesienie motywacji do nauki języka polskiego, - przyzwyczajanie się do systematycznej pracy w celu osiągnięcia jak najlepszych wyników. Dla szkoły: - wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły poprzez uatrakcyjnienie zajęć lekcyjnych, - budowanie pozytywnego wizerunku szkoły wśród dzieci i rodziców jako placówki, która dba o rozwój kreatywności dzieci i sprzyja osiąganiu wysokich wyników z egzaminów. Dla nauczyciela: - poczucie satysfakcji ze współpracy z uczniami, - zdobycie nowego doświadczenia, - doskonalenie swojego warsztatu pracy. |
Opis innowacji pedagogicznej |
Uczniowie naszej szkoły już od kilku lat uczą się słówek z języka angielskiego za pomocą platformy edukacyjnej Insta.Ling https://instaling.pl/. Insta.Ling jest stroną internetową do nauki słówek języków obcych oraz ortografii języka polskiego. Nauczyciel przydziela słówka z przerabianego w szkole materiału, a uczniowie razem z Insta.Ling powtarzają je w domu. Nauczyciel i rodzice dostają szczegółowe raporty o systematyczności pracy ucznia i jego postępach w nauce, a Insta.Ling dba, aby powtórki słówek były dostosowane indywidualnie do potrzeb ucznia. Uczestnictwo w Programie Insta.Ling dla Szkół daje bezpłatny dostęp do systemu dla nauczyciela, uczniów i rodziców. Uczniowie w swoim tempie pracują na komputerze, tablecie lub telefonie komórkowym. Uczniowie powinni codziennie wykonywać jedną sesję nauki, która trwa około 5-10 minut. Każdy uczeń otrzymuje od nauczyciela nie tylko hasło i login dla siebie, ale również hasło i login dla rodziców . Nauczyciel raz w tygodniu przydziela słówka dla każdej klasy. Nauczyciel może zobaczyć szczegółowe raporty o systematyczności pracy ucznia i jego postępach w nauce i wie, czy uczeń każdego dnia korzystał z programu i czy ukończył sesję. Zachętą do pracy jest możliwość otrzymania oceny za pracę dodatkową. |
Sposoby ewaluacji innowacji pedagogicznej |
Praca uczniów będzie na bieżąco sprawdzana, omawiana i oceniana. Można zdobyć tylko dobre oceny.
Działania te pozwolą ocenić stopień realizacji zamierzonych celów, wyciągnąć wnioski i ewentualnie zmodyfikować metody pracy. Podjęta zostanie także decyzja o ewentualnej kontynuacji innowacji. Wszystkie wyniki i uwagi zostaną opracowane w sprawozdaniu oraz udostępnione dyrektorowi szkoły. |